5 Temmuz 2009

Kewell Heyecanlansın Biz Kalp Krizi Geçirelim


Harry Kewell: "Rijkaard İle Çalışmak Heyecan Verici"

Dün İstanbul'da sağlık kontrolünden geçtikten sonra Galatasaray'ın kampına katılmak üzere Almanya'ya giden futbolcumuz Harry Kewell ile, Galatasaray TV'nin yaptığı söyleşiyi sunuyoruz.


- Yorucu bir sezon ve üst üste yapılan milli maçların ardından kısa bir tatil yaptın. Şu anda fiziksel olarak ne durumdasın?
Geçen yıl uzun ve zor bir sezon geçirdik. Çok kısa bir boşluğumuz oluştu ve hemen yeni sezon hazırlıkları başladı. Yeni sezona sonuna kadar hazırım.

- Ne zaman tam olarak hazır olacaksın?
Tam olarak hazır olma sürecimi teknik ekibin çalışma programı belirleyecek ama büyük ihtimalle 2 hafta içinde tam olarak hazır olabilirim.

- Dünyaca ünlü teknik adam Frank Rijkaard ile ilgili düşüncelerin neler?
Frank Rijkaard çok iyi ve sıradışı bir oyuncuydu, çok saygı uyandırıyordu.Teknik adam olarak da dünyanın en iyi takımlarından birini ve dünyanın en iyi oyuncularını çalıştırdı. Çok iyi bir kariyeri var. Onunla çalışmak heyecan verici ve ben sabırsızlıkla bekliyorum....

- Frank Rijkaard'ın Barcelona'nın başındayken seni takımında görmek istediğini ve bu yönde girişimleri olduğunu biliyoruz. Şimdi yıllar sonra Galatasaray çatısı altında tekrar biraraya geldiniz, bu heyecanı paylaşır mısın?
Rijkaard, Barcelona'da iken beni transfer etmek istemişti. Barcelona'da oynamak çok büyük bir olaydı, o takımın bir parçası olmak. Ama ben Liverpool'u tercih ettim. Liverpool için çok sayıda teklifi reddettim. Çok fazla takım seçme ihtimalime rağmen ben Liverpool'u seçtim. Bu benim kararımdı.

- Teknik direktör Frank Rijkaard düzenlediği basın toplantısında takımın yeni sisteminin 4-3-3 olacağını belirtti. Senin bu sistemle ilgili düşüncelerin nedir?
Bence 4-3-3 çok iyi bir sistem. Herkes bu sistemi Barcelona'da izleme takip etme şansına sahip oldu. Rijkaard bu sistemi Barcelona'da başarıyla uyguladı. Herkes sistemdeki pozisyonunun hakkını verirse, bu atağa dönük sistemle başarılı oluruz.

- 4-3-3 sisteminde hangi mevkiye daha uygun olduğunu düşünüyorsun?
4-3-3 sisteminde hangi mevkide oyanayabileceğim konusunda ben birşey söyleyemem. Diğer oyuncular gibi çalışacağım önemli olan sistemin bir parçası olmak.

- Galatasaray Gökhan Zan, Mustafa Sarp, Leo Franco ve son olarak Keita'yı kadrosuna kattı. Bu oyuncularla ilgili, yeni transferle ilgili neler düşünüyorsun?
Galatasaray'a kim gelirse iyi oyuncudur. O oyuncular bizim için yararlı olacaklar ve başarılı olacaklardır. Taraftarlar da tıpkı bana yaptıkları gibi onlara müthiş ilgi gösterecektir. Kendilerini göstermeleri gerekiyor ve bence tek yapmaları gereken futboldan zevk almaları. Bu sayede başarılı oluruz.

- Özellikle Keita'nın transferiyle kanat oyuncuları arasında ciddi bir rekabet ortamı oluşacak. Şansını nasıl görüyorsun?
Her zaman rekabet vardır. Geçen yılda Arda ile rekabet ortamındaydık. Rekabet iyidir. Biz, bizi itecek hırslı oyuncular isteriz. Futbol bireysel bir oyun değil, takım oyunudur. Bu rekabet sonucunda kulüp kupa kazanacak, başarılar yakalayacaktır. Ve sonunda kulüp kazanır.

- Yeni sezonda Galatasaray'daki kariyerin adına beklentilerin nelerdir?
Ben sadece futbol oynuyorum, futboldan zevk almak istiyorum. Geçen sezon iyi oynadığımı düşünüyorum. Oyunumdan memnunum. Her futbolcu mutlu bir şekilde oynamalı, bu kulübün yararına. Ben de takım için oynamak ve oynadığım futboldan geçen yıl olduğu gibi keyif almak istiyorum.

Hiç yorum yok: